Az iratok rendszerezésében nem mindenki erős. Sőt a legtöbb ember ezeket a papírokat csak bedobálja az íróasztal fiókjába vagy cipős dobozokban tárolja a szekrényben. Azonban, amikor költözködünk, akkor nagyon fontos, hogy rendszerezzük ezeket a papírokat, hogy az új helyre simán és fájdalommentesen költöztethessük őket.
Szelektálj!
Nagyon fontos, hogy rendszerezzük ezeket a dokumentumokat egy-egy költözés során. Az iskolai nyilvántartások, az orvosi papírok, a pénzügyi kimutatások, a személyes iratok, a számlák és a csekkek kerüljenek mind külön helyre. Dobd az iratmegsemmisítőbe azokat a dokuemntumokat, amikre már nem lesz szükséged.
Megvan az összes dokumentumom, most mi legyen?
Ha már összegyűjtöttünk mindent, amire szükségünk lehet, akkor érdemes a legfontosabbakról másolatot is készíteni a biztonság esetére. Ezután vásároljunk dossziékat, borítékokat, amikbe belerakhatjuk ezeket a papírokat. Fontos, hogy ezeket az adattárokat pontosan felcímkézzük, hogy a későbbiekben tudjuk, hogy mit, hol kell keresni. Ehhez a címkék és a finom hegyű markerek tökéletesen alkalmasak.
Ha ledossziéztuk a papírokat, akkor a mappákat rakjuk be egy dobozba, amit utána alaposan zárjunk le és arra is írjuk rá, hogy irodai papírokat tartalmaz. Fontos, hogy pontosak és alaposak legyünk, hiszen a későbbiekben nem szeretnénk keresgetni egy-egy fontos iratot. Figyeljünk különösen a dokumentumokat tartalmazó dobozra, legjobb, ha személygépkocsival magunk szállítjuk az új helyre.